11 czerwca 2012

Digi, kartka i przepis na coś słodkiego :)

Dzisiaj mam dwa Was dwie rzeczy: dwa moje digi stempelki i przepis na babeczki z wiśniami i kruszonką.

Najpierw digi.






Mam nadzieję że się podobają i że czasem z nich skorzystacie. Jeśli zechcecie się pochwalić karteczkami z tymi stempelkami zapraszam TUTAJ.

A z innej beczki. Wczoraj odbyło się kolejne spotkanie Kwiatu Dolnośląskiego, którego relację możecie przeczytać TUTAJ.  Na spotkaniu, pod czujnym okiem Ibiska robiłyśmy nietypową kartkę.

Moja wyszła tak:


Otwiera się normalnie jak zwykła kartka, Tyle że jej przód jest bardziej efektowny.
 
A na spotkanie przyszłam nie tylko z materiałami na kartkę ale i z babeczkami.  Na szczęście zdążyłam je sfotografować zanim wszystkie zostały zjedzone.

 
A dla łasuchów przepis:

Babeczki z wiśniami i kruszonką
 (składniki na ok. 18 babeczek)

ciasto:
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
¼ kostki margaryny
2 jajka
½ łyżeczki proszku do pieczenia
1 słoik wiśni z kompotu (mogą też być mrożone lub świeże)

kruszonka:
składniki dodajemy w stosunku 1:1:2, czyli jedna porcja margaryny, jedna porcja cukru i dwie porcje maki. Ja kruszonkę zawsze robię "na oko" starając się zachować proporcje. Do zrobienia kruszonki na babeczki użyłam ok.:

55gr. margaryny

55gr. cukru
110gr. maki (można dodać odrobinę więcej)

Margarynę mieszamy z cukrem, a następnie dodajemy stopniowo mąkę i mieszamy aż uzyskamy kruszonkę (wybaczcie ale nie potrafię tego inaczej opisać)

wykonanie:
Jajka ucieramy z cukrem do białości, dodajemy stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia a następnie roztopiona margarynę i dokładnie mieszamy. Foremkę na muffiki wykładamy papilotkami, napełniamy każdą do połowy ciastem i "układamy" wiśnie (ja dawałam po ok. 5szt.) Na koniec każdą babeczkę obsypujemy kruszonką (ja uwielbiam kruszonkę więc obsypałam dość obficie). Babeczki pieczemy przez ok. 30min. w tem.180 0C. Lekko przestudzone ale jeszcze ciepłe babeczki oprószamy cukrem pudrem. 

Życzę smacznego
Pozdrawiam
Wikucha 


P.S.

Zapominałam!

Zwolniło się jedno miejsce na  moje kartkowe warsztaty. jeśli jest ktoś chętny to zapraszam TUTAJ!

 

6 komentarzy:

Anna - Krulik pisze...

Dzięki za przepis! były pycha, więc może w wolnej chwili wypróbujemy :)

mapowska pisze...

Ale fajna kartka, jeszcze takiej nie widziałam :)
Dzięki za digi i za przepis na słodkości! Mniam :)

Aga pisze...

stempeli piekna i na pewno sie przydarza :) a karteczka mnie urzekla :)

Marta pisze...

Jaka niesamowita kartka!! Bardzo mi się podoba, lubię takie nietypowe kartki :) Cudna!

Aga Michniewicz pisze...

Dziękuję dziewczyny :*

Cieszę się że stempelki się podobają, no i pochwalcie się pracami z nimi :)

Babeczki na bank będą Wam smakować :) Krulik już to potwierdziła ;D

Unknown pisze...

Ale smakowicie wygladaja az slinka leci. Moze by upiec takie na weekend?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...